Dizi İzleyerek Tarih Öğrenme Merakımız...!

06:54

 “Muhteşem Yüzyıl” dizisi ile başlayan tarih merakımız “Diriliş Ertuğrul” dizisi ile devam ediyor.Ben bu tarz dizilerin toplumumuza çok faydalı olduğunu düşünüyorum.Her ne kadar senaryo çarpıtılsa da tarihi olaylar, tarihi kişilikler aslından farklı olarak gösterilse de, toplumda tarih bilinci oluşturduğu için faydalı olduğunu düşünüyorum.Ancak izlenilen şeyin dizi olduğunun farkında olunması gerekiyor.İnsanlarımız dizi izlediğini unutmamalı.!

Peki neden bu tür diziler faydalı ? dizi sayesinde tarihe olan merakımız artırıyor ve insanlar tarihte aslında ne oldu diye merak edip tarihi kitaplara ve belgeleri araştırırmaya başlıyor.Ayrıca ülkemiz dışında birçok balkan ve orta doğu ülkesinde de bu dizilerin yayınlandığı düşünülürse, hem tarihimiz yabancı milletlere tanıtılıyor, hemde Türkiyenin tanıtımı yapılmış oluyor..Bunu Muhteşem Yüzyılda ziyadesiyle yaşadık..Ancak okumayan araştırmayan insanlar açısından bir kötü yanı oluyor oda toplumu ikiye bölüyor.Her konuda olduğu gibi bu konuda da ikiye bölünüyoruz. Muhteşem Yüzyıl’da toplumun bir kısmı Kanuni Sultan Süleyman’ı bir evliya bir alim olduğunu söylerek diziyi eleştirdi, diğer bir kısmımız da Kanuni Sultan Süleyman’ı evlat katili, karı düşkünü, işe yaramaz bir padişah olarak adletti ve onu küçülttü.

Aslında ikiside yanlıştı çünkü Kanuninin bir padişah olduğundan ziyade bir insan olduğun unutarak bunları yaptılar.Aynı hadiseler ileride “Diriliş Ertuğrul” dizisinde de yaşanacak gibi görülüyor.Benim izleyicilerimize tavsiyem tarihi tarih kitaplarından öğrenmektir.Dünyanın hiçbir yerinde dizi – film izyerek tarih öğrenilmez, böyle bir usül bulunmamaktadır. Sonuç olarak televizyonlarımızda yayınlanan bu yayınlar dizidir bir tarihi begesel niteliği felanda yoktur.O yüzden dizide geçen olayların bir kısmı tarih ile ilişkilendirilmiş olsa da diğer bir kısmı reyting almak için senaristin hayal dünyasından oluşmaktadır.Lütfen bunun bilincinde olarak diziyi izleyelim.

Yazar hakkında: Deniz Arslan, 25 yaşındayım. özel bir şirkette çalışmaktayım.Yıllardır blog yazarlığı yapmaktayım.Eskittiğim, arkamda bıraktığım blogların sayısını bile unuttum…Şu anda NetGür isimli bloğumda faydalı olabilecek yazılar yazmaya devam ediyorum...

Bunları da Keşfetmelisin!

4 yorum

  1. Aklı başında hemen her insanın bu dizilerin birer kurgu olduğunu bilmesi gerekiyor. Oysa unuttuğumuz bir şey var ülkede ne kaliteli bir eğitim sistemi ne de eğitimci var. Halkımız cahil ve kendi tarihinden yoksun. Bazen Game Of Thrones bizim ülkede olsa nasıl eleştiriler yapılırdı diye düşünüyorum... O tadı yakalayan tek dizi Leyla ile Mecnun'du ondan da bizi mahrum bıraktılar sağolsunlar.

    YanıtlaSil
  2. bende vikingsleri izliyorum baya tarihlerini öğrenmiş oldum :)

    YanıtlaSil
  3. paylaşımlarınız için çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler güzel yazı olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil